Sunday, May 24, 2009

Dr Mahathir - Kisah 22 Tahun Pemerintahan.



Sorotan Kisah Dr Mahathir

Adakah Melayu Mudah Lupa? fikirkan sejenak...

Sajak Melayu Mudah Lupa Yang Menjadi Bualan Sehingga Kini

Aku dilahirkan pada tahun 1978. Aku membesar dengan ideologi-ideologi Dr Mahathir. Bermulalah kisah pandang ke timur, aku bersekolah dengan segala kemudahan yang cukup tiada cacat cela. Aku masih ingat aku menerima biasiswa sekolah yang mula di beri semasa Dr Mahathir manjadi Menteri Pelajaran. Aku besyukur dengan semua itu. Aku membesar dalam masa malaysia mula dikenal diseluruh dunia. PATA 1988 adalah Tahun Melawat Malaysia yang berjaya.

Aku bangga di saat itu melayu menjadi bangsa yang berjaya. Banyak syarikat dan ahli-ahli peniaga melayu mula bangkit mencipta nama. Negara aman dan makmur. Segala kejayaan di kongsi bersama. Tahun 1985, aku duduk di depan kaca TV melihat buat pertama kali kereta Proton di pandu di jambatan Pulau Pinang oleh Beliau. Aku benar-benar bangga. Aku benar-benar berterima kasih dengan segalanya.

Hari ini aku mencoret kisah di dalam Blog ini, adalah hasil dari pemikiran beliau yang ingin menjadikan Malaysia Hub IT dunia. Tertubuhlah Cyberjaya. Ilmu internet di Malaysia ini adalah cetusan pemikiran Dr Mahathir. Oleh itu bangun kita semua wahai melayu, Jangan kita menjadi "Melayu Mudah Lupa" kerana perjuangan masih belum selesai.


CATATAN MASA TENTANG DR MAHATHIR











Reblog this post [with Zemanta]

0 comments: